Mariola Gędzielewska:
tel. 22 600 72 10
email: rzecznik-konsumentow@powiat-otwocki.pl
Starostwo Powiatowe w Otwocku
ul. Komunardów 10
05-400 Otwock
Wejście D
pok. Nr 23
Godziny przyjęć interesantów:
- poniedziałek od 8.00 do 16.45,
- wtorek dzień wewnętrzny,
- środa, od 8.00 do 15.45,
- czwartek dzień wewnętrzny,
- piątek od 8.00 do 14.45;
- Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawach lub w przepisach odrębnych, w tym występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
- Obsługę organizacyjną Powiatowego Rzecznika Konsumentów zapewnia Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych.